Digitale Open Bedrijvendag Hoogeveen trekt nu al ruim 25.000 kijkers, maar cijfers blijven stijgen

Gepubliceerd op 11 November 2020

De eerste online Open Bedrijvendag Hoogeveen (OBD) kan een succes worden genoemd.

De cijfers wijzen uit dat de uitzending die sinds zaterdag 7 november online staat op onder meer www.openbedrijvendaghoogeveen.nl en de site van de Hoogeveensche Courant maar ook via YouTube te zien is, al ruim 25.000 kijkers heeft getrokken. De verwachting is dat dat aantal de komende tijd nog flink zal oplopen. Het voordeel van online is immers dat de video nog altijd te bekijken is én blijft.

Het zou zaterdag 7 november qua weersomstandigheden een perfecte dag zijn geweest voor een ‘live’ OBD, maar in verband met het coronavirus was eerder al duidelijk geworden dat het evenement op de eerste zaterdag van november niet door kon gaan op de gebruikelijke wijze. Voorzitter Harjo Woltinge gaf eerder al aan: „Een online variant is het mooiste alternatief dat wij kunnen bieden.”

Mooie mix

Om de uitzending boeiend te houden werd gekozen voor maximaal tien deelnemers. Die waren snel gevonden: Kraats Kaas, Het Klooster, Stark, Treant, Bakkerij Faber, GrainPlastics, HuidZorg Drenthe, Betech, Gemeente Hoogeveen en Unigarant. Een mooie mix van nieuwe deelnemers en oude bekenden, die zich alle presenteerden aan de hand van opnamen binnen het bedrijf en aansluitend een gesprek in de studio met Tom Kikkert.

Extra leuk is dat dankzij deze digitale variant nu ook bedrijven mee konden doen, die om uiteenlopende redenen niet deel kunnen nemen aan de gebruikelijke OBD. Het zorgde hoe dan ook voor een levendige en vaak ook verrassende uitzending. Enkele van de vele bijzondere weetjes die daarin naar voren komen: Kraats Kaas exporteert onder meer naar Angola, China, Australië en Singapore, Grain Plastics maakt haspels tot 2,2 kilometer, die onder meer naar Californië gaan, op de nieuwe operatiekamers in Bethesda komen zo’n 100 patiënten per week voor een operatie en Bakkerij Faber bevoorraadt elke dag 120 vestigingen van de Aldi.

Binnenkort wordt onder de scholen ook nog een video verspreid die speciaal is gemaakt voor vmbo-scholieren. Jaron Tichelaar heeft hier zijn medewerking aan verleend.

Voorzitter Woltinge liet tijdens de evaluatievergadering weten trots te zijn op wat de stichting OBD ondanks alle beperkingen dit jaar toch weer voor elkaar heeft gebokst. „We hebben nu al een super mooi resultaat behaald. De reacties die we tot nog toe hebben ontvangen zijn bovendien alleen maar positief.” Met een lach sluit hij af: ,,Nu hopen we natuurlijk dat het aantal views nog meer zal oplopen. 25.000 mensen gingen u voor, dus ik zou willen zeggen tegen iedereen die de video nog niet heeft gezien: kijk en geniet!”

Michael Steenbergen maakt opnamen bij GrainPlastics in Hoogeveen, waar hij uitleg krijgt van productieleider Bert Boer. Foto: NDC mediagroep


Blijf op de hoogte

Laatste nieuws