Bonsema Verpakkingen verrast bij eerste deelname OBD: ‘Bezoekers tellen? Het was niet te doen deze dag!’

Gepubliceerd op 8 Mei 2019

Meedoen aan de Open Bedrijvendag (OBD) in Hoogeveen is het zeker waard. Dat stelt accountmanager Arnold de Boer van Bonsema Verpakking. De verwachtingen van het bedrijf waren niet hoog en de medewerkers werden vorig jaar dan ook verrast door de komst van vier- tot vijfhonderd bezoekers. Het koffieapparaat kon de bezoekersstroom niet aan.

De Boer: ‘In Groningen, waar onze productielocatie zit, hebben we ook eens meegedaan aan een open dag. Daar kwamen heel weinig mensen op af. Binnen Bonsema was men dan ook sceptisch. Heeft het wel zin?’

Toch deed de verpakkingsgroothandel vorig jaar mee aan de OBD. ‘Vanuit Smurfit Kappa, waar ik vroeger gewerkt heb, had ik gehoord dat deelname interessant was en ook Robertkoen Blokzijl, tot voor kort betrokken bij de OBD, zei dat. Dat is waar gebleken.’ Bonsema wachtte een jaar na de overname van Felix Verpakkingen in 2017 voordat het bedrijf de deuren openzette voor het publiek. ‘We wilden eerst de verbouwing en restyling klaar hebben.’ De OBD in Hoogeveen bleek inderdaad van een hele andere orde dan in Groningen. De Boer lacht: ‘Ook de eigenaar van het bedrijf kwam even kijken deze dag en was perplex. Bezoekers tellen? Het was niet te doen deze dag.’

Naamsbekendheid

Deelname aan de OBD is vooral goed voor je naamsbekendheid, stelt De Boer. ‘Het is niet zo dat je daar direct handel uit haalt, maar je kunt je bedrijf niet op een beter platform zetten dan dit. De bezoekers komen niet direct de volgende dag allemaal doosjes bij je halen. Je moet het echt op de lange termijn zien. Maar wil je dat men in Hoogeveen je naam kent, dan is de OBD dé manier. ’

Samen met Cornelis Bedrijfsauto’s en Mart Design vormde Bonsema een mooi deelnemersdriehoekje aan de Stephensonstraat. ‘Dan lopen de bezoekers ook makkelijk even bij de buren binnen om te kijken wat die doen.’

Ook dit jaar overweegt het bedrijf mee te doen. ‘Ik ben nog altijd enthousiast.’ Over de invulling van de dag wordt al nagedacht. ‘Bijvoorbeeld een filmpje over wat wij maken in Groningen. In Hoogeveen gaat het voornamelijk om de groothandelactiviteiten, maar Bonsema maakt ook zelf verpakkingen in bijvoorbeeld kleinere oplages. Van één tot enkele enkele duizenden stuks. Dat is ook leuk om te laten zien.’

Het thema van de OBD is dit jaar ‘Hoogeveen maakt het’. Aanmelden voor de OBD kan via www.openbedrijvendaghoogeveen.nl.

Arnold de Boer kijkt met grote tevredenheid terug op ‘zijn’ eerste deelname aan de OBD. Foto André Weima


Blijf op de hoogte

Laatste nieuws