‘Grootste digitale Open Bedrijvendag van het land? Wij gaan ervoor!’

Gepubliceerd op 2 Oktober 2020

De Open Bedrijvendag digitaal? Kan dat? Jazeker, is de stellige overtuiging van het bestuur van de Stichting Open Bedrijvendag Hoogeveen. De voorbereidingen om er alsnog een spetterend evenement van te maken, zijn in volle gang.

In verband met de coronamaatregelen geen duizenden mensen op de been dit keer, maar hopelijk alsnog duizenden die zaterdag 7 november (en wellicht de weken daarna) online via de verschillende kanalen als Facebook en YouTube op de hoogte worden gebracht van het reilen en zeilen binnen de Hoogeveense bedrijven. Want er is een tiental bedrijven, het maximumaantal dat was gesteld en waardoor helaas ook ‘nee’ verkocht moest worden, dat iedereen graag een kijkje achter de schermen biedt. Bedrijven die net als het bestuur van de stichting OBD denken in mogelijkheden én kansen van een digitale OBD. Op de lijst prijken mooie namen: Bakkerij Faber, Betech, Treant/Bethesda, Kraats Kaas, Grainplastics, Het Klooster, Huidzorg Drenthe, Stark, NNCZ, Unigarant en Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen.

Eerste opnamen veelbelovend

De komende weken worden al opnamen gemaakt binnen de bedrijven waarmee een kijkje in de keuken wordt geboden. Vaak blijkt die blik achter de schermen verrassender dan verwacht. Misschien wordt zelfs wel een nieuwe productenlijn of dienst onthuld of blijkt dat een product uit Hoogeveen de hele wereld over gaat. De eerste opnamen zijn al achter de rug en die zijn veelbelovend. Ook vinden gesprekken in de studio plaats onder leiding van retaildeskundige Tom Kikkert. Dat alles wordt gemonteerd tot een aantrekkelijke uitzending van ongeveer een uur, die vanaf zaterdagmorgen 7 november 9.00 uur wordt gelivestreamd op de Facebookpagina van de OBD Hoogeveen en vervolgens elk uur wordt herhaald. Ook is de video onder meer te zien via de Hoogeveensche Courant en draait de film prominent op de homepage van de OBD Hoogeveen.

Ook 'scholierenvideo'

Daarnaast wordt er een video opgenomen die zich specifiek richt op vmbo’ers. Immers, van meet af aan is een van de doelen van de Open Bedrijvendag om jongeren te laten zien wat er qua werk allemaal mogelijk is in de gemeente Hoogeveen, zodat zij enthousiast raken en hun opleiding daarop aan kunnen passen. Deze ‘scholierenfilm’ laat kort zien wat de bedrijven doen en vooral welke functies er zijn en welke opleiding daarop aansluiten. Ook is er aandacht voor eventuele stages en bijbanen. In deze video is onder andere een rol weggelegd voor Jaron Tichelaar, in 2018 nog werd uitgeroepen tot Jong Hoogevener van het jaar. Hij zet zich onder meer enorm in voor duurzaamheid.

Het bestuur en de deelnemers zien het in ieder geval helemaal zitten. ,,Wie weet kunnen we op deze manier de grootste digitale Open Bedrijvendag van het land organiseren. Wij gaan ervoor.’’

Bethesda/Treant is een van de deelnemers aan de digitale Open Bedrijvendag Hoogeveen. Foto André Weima


Blijf op de hoogte

Laatste nieuws